Σάββατο, 11 Μαΐου 2013

Μανωλάδα 3, the sequel


Μανωλάδα 3, the sequel

Του Πέτρου Αργυρίου (agriazwa.blogspot.com)

 


Σε προηγούμενο άρθρο μου για τα ντροπιαστικά συμβάντα εκμετάλλευσης αλλοδαπών και εργασιακής τρομοκρατίας στη Μανωλάδα έγραψα επί λέξει: «Το σοκ της Μανωλάδας θα περάσει. Οι Μανωλάδες θα μείνουν. Και θα συνεχίσουν να υπάρχουν όσο δεν υπάρχει κράτος δικαίου στην Ελλάδα. (http://agriazwa.blogspot.gr/2013/04/blog-post_18.html)».

Κι όμως: παρά τις δημαγωγίες, τις στρακαστρούκες, τις δημαγωγίες, την οργή, τα απωθημένα και τις απέραντες ηθικολογίες, η Μανωλάδα δε μας αφήνει να την ξεχάσουμε.

Την Πέμπτη 9 Μαΐου του 2013, δύο μπαγκλαντεσιανοί αγρεργάτες μαχαιρώθηκαν από ομοεθνή επιστάτη και εργολάβο εργασίας. Όπως περιγράφει η Κίνηση Ενωμένοι  Ενάντια στο Ρατσισμό και την Φασιστική Απειλή (ΚΕΕΡΦΑ):

«Ενέδρα έστησαν μπράβοι των αφεντικών σε δύο αγρεργάτες έξω από τη παράγκα τους χθες βράδυ Πέμπτη 11.15μμ στην Νέα Μανωλάδα που κατέληξαν μαχαιρωμένοι, ό ένας στη πλάτη και ο άλλος στο πόδι.

Σαράντα πέντε μέρες πριν μια ομάδα 17 αγρεργατών έπιασε δουλειά στο «κ.Γιώργο» με μεσάζοντα και τσιράκι του αφεντικού τον «Νασίρ». Τις τελευταίες μέρες και έχοντας μείνει απλήρωτοί ζήτησαν τα δεδουλευμένα, τα οποία ήταν ψίχουλα δηλ. 350 ευρώ για 45 μέρες! Οι αγρεργάτες μαχαιρώθηκαν από το «Νασίρ». Ο Καμάλ, ένας από τους αυτόπτες μάρτυρας, αγρεργάτης απλήρωτος ο ίδιος, που επικοινώνησε μαζί μας, προσήχθη στο Α.Τ. Βάρδας. Δεν μπορέσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί του ξανά.

Το συνεργείο μετέφερε τις φράουλες στο συσκευαστήριο της Βαγγελάτος ΑΕ, γνωστή για την επίθεση με πυροβολισμούς στις 17 Απρίλη σε βάρος 30 αγρεργατών από το Μπαγκλαντές.

Η κυβέρνηση επιχείρησε να κλείσει την υπόθεση με διακηρύξεις ότι πρόκειται να αντιμετωπίσει το ζήτημα αλλά στη πράξη επιχείρησαν να επαναφέρουν το καθεστώς τρομοκρατίας απειλώντας με απελάσεις τους αγρεργάτες χωρίς χαρτιά, αφήνοντας τους απλήρωτους στο έλεος των τοπικών μηχανισμών εκμετάλλευσης και μη κατοχυρώνοντας την καταβολή των δεδουλευμένων.»

Στην ανακοίνωση του ΚΕΕΡΦΑ παρέχεται ως τηλέφωνο επικοινωνίας το τηλέφωνο του «ισοβίου» προέδρου των πακιστανικών κοινοτήτων, του αμφιλεγόμενου κου Javed Aslam.

Πάλι ο Aslam;

Όσο και να υποκλινόμαστε στις ανθρωπιστικές δράσεις αντιρατσιστικών οργανώσεων, στο άκουσμα αυτού του ονόματος που πρωτοστατεί στους αντιρατσιστικούς κύκλους ενώ δεν έχει απαλλαχθεί από κατηγορίες για σωματεμπορία, μιας πιάνει μια βαθειά ανησυχία: Και εφόσον μια απλή νύξη δεν αρκεί για να κάνει σαφείς τους λόγους της ανησυχίας μας θα ανατρέξουμε σε παλαιότερο άρθρο μας για να δώσουμε μια πληρέστερη εικόνα: «Ισλαμαμπάντ, 27 Μαΐου 2007: «Η πρεσβεία του Πακιστάν στην Ελλάδα προειδοποιήθηκε για μια διπλωματική καταστροφή εν τη γεννήσει καθώς ένας εκτιμώμενος αριθμός 10.000 παράνομων μεταναστών που μεταφέρθηκαν στην Τουρκία από μια συμμορία Πακιστανών σωματεμπόρων είναι πιθανό να προωθηθούν στην Ελλάδα και την Ιταλία…»

«Μέχρι τώρα καμία στρατηγική δεν έχει αναπτυχθεί για να αντιμετωπιστούν οι κινήσεις των λαθρομεταναστών.

Αυτή είναι τώρα η μεγαλύτερη πρόκληση σωματεμπορίας που οι πακιστανικές υπηρεσίες ασφαλείας έχουν να αντιμετωπίσουν έξω από τη χώρα (το Πακιστάν), καθώς, ποτέ πριν ένας τόσος μεγάλος αριθμός ανθρώπων δεν έχει παράνομα μεταφερθεί σε μια χώρα με σκοπό την προώθησή τους στην Ευρώπη.

Η κρίση αυτή επιδεινώνεται με την αποκάλυψη ότι –με βάση ντοκουμέντα που έχει στη διάθεσή της η Dawn- ότι η συμμορία που εμπλέκεται σε μια τόσο μείζονα εγκληματική ενέργεια δεν περιλαμβάνει μόνο μερικούς ανθρώπους στο Πακιστάν αλλά είναι μέρος ενός δικτύου που συνδέεται με ισχυρές συμμορίες σωματεμπορίας στο Ιράν, το Πακιστάν και την Ελλάδα.  Έχει γίνει γνωστό ότι η Πακιστανική διπλωματική αποστολή στην Αθήνα με βάση πληροφορίες από μερικούς παράνομους μετανάστες, είχε λόγους να πιστεύει ότι μερικοί αξιωματικοί της αστυνομίας στην Ελλάδα ήταν επίσης μέρος του δικτύου. Αυτοί οι αξιωματικοί φέρονται να έχουν παράσχει ασφαλή δίοδο, περιλαμβανομένης της ασφάλειας θωρακισμένων οχημάτων, σε παράνομους μετανάστες.

Ο συναγερμός για τη νέα εισροή παρανόμων μεταναστών ήρθε μετά την πρόσφατη χαλάρωση σε ελληνικούς μεταναστευτικούς νόμους, που οι σωματέμποροι θεωρούν χρυσή ευκαιρία για να σπρώξουν μέσω των Τουρκικών συνόρων στην Ευρώπη. 

Η πραγματική ανησυχία της Πακιστανικής πρεσβείας είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι πιθανόν να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για την Πακιστανική αποστολή και τη Χώρα (Το Πακιστάν) από την παράνομη και μη εξουσιοδοτημένη παρουσία τους στην Ελλάδα.

Πληροφορίες για το δίκτυο … δημιουργούν ανησυχία για την έκταση της επιρροής του δικτύου  και πως κατάφερε μέχρι τώρα να χειραγωγήσει συστήματα από το Πακιστάν μέχρι την Ελλάδα και ακόμη και την Ελλάδα για να συνεχίσει να στέλνει παράνομους μετανάστες.

Με το που μπαίνουν στην Ελλάδα, οι παράνομοι μετανάστες μεταφέρονται στην Αθήνα με οχήματα που μοιάζουν με οχήματα του Ελληνικού στρατού. Ένας άλλος παράνομος μετανάστης είπε ότι το όχημα με το οποίο αυτός και άλλα μέλη της ομάδας του ταξίδευαν στα Τουρκο/ελληνικά σύνορα, σταμάτησε σε ένα συγκεκριμένο σημείο όπου εμφανίστηκε ένα άντρας με στολή του τουρκικού στρατού για να τους βοηθήσει να φύγουν από την Τουρκία.

… Οι σωματέμποροι χρησιμοποιούν διαφόρους τρόπους για να στέλνουν ανθρώπους προς και από Πακιστάν.

Η  Ισλαμαμπάντ πληροφορήθηκε ότι η μαφία της σωματεμπορίας εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες των αρχών στις τέσσερις χώρες.

Πληροφορήθηκε επίσης ότι υπήρξε μια μείωση στην σωματεμπορία μετά την σύλληψη του Javed Aslam Arain τον Οκτώβριο του 2006 μέσω της Ίντερπολ. Μετά τη σύλληψη του, το κύκλωμα του βυθίστηκε σε οικονομική κρίση.

Ξανάρχισε όμως τις δραστηριότητες του και αίτηση για την έκδοσή του απορρίφθηκε από το εφετείο. 
Αυτή τη φορά μια αξιοσημείωτη αύξηση σε σωματεμπορία από το Πακιστάν στην Τουρκία παρατηρήθηκε και η οργάνωση εμφανίστηκε να έχει άφθονη χρηματοδότηση» (
http://agriazwa.blogspot.gr/search?q=%CF%86%CF%81%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%B1+%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE%CF%82)

Πως μπορεί ακόμη και ο πιο καλοπροαίρετος πολίτης να εμπιστευτεί έναν χώρο που αντίκειται στην εκμετάλλευση των μεταναστών όταν στον ίδιο χώρο ιδιαίτερα ενεργός είναι ένας άνθρωπος που δεν έχει «καθαρίσει» από την υποψία της σωματεμπορίας;

Οι σκιές είναι πολύ βαριές. Η πολιτική εκμετάλλευση του μεταναστευτικού ζητήματος είναι βαρύτατη κατηγορία.

Η Μανωλάδα είναι μια υπενθύμιση από ένα παρελθόν χωρίς εργασιακά δικαιώματα για τους πολλούς, ένα SOS από ένα παρόν όπου τα εργασιακά δικαιώματα είναι ανύπαρκτα για κάποιους και καταργούνται και για τους υπόλοιπους και από ένα μέλλον που τα εργασιακά δικαιώματα θα έχουν καταργηθεί για όλους.

Παρά ταύτα συγκεκριμένοι πολιτικοί χώροι θεωρούν ρίχνοντας ατελείωτη ρατσιστική λάσπη κατά των Ελλήνων, προκρίνουν τον ρατσισμό ως σημαντικότερο από την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων, ίσως για να διευκολύνουν ακριβώς αυτή την κατάργηση και να μην αφήσουν κανένα περιθώριο αντίδρασης σε ένα λαό με ήδη διαλυμένο ηθικό.  

Οι πυροβολισμοί αλλοδαπών λαθρεργατών στη Μανωλάδα από Έλληνες επιστατών πήρε τεράστια έκταση: ως όφειλε.

Το μαχαίρωμα αλλοδαπών από ομοεθνή τους επιστάτη ακριβώς για τους ίδιους λόγους, την εργασιακή εκμετάλλευση, πέρασε στα ψηλά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο δήθεν αριστερίστικο αλλά στην ουσία εξόχως συμβιβαστικά «μετριοπαθές» TVXS, για αρκετές ώρες από την δημοσίευση της είδησης μέχρι και την ώρα που γράφεται το παρόν κείμενο, δεν έχει γραφτεί ούτε ένα σχόλιο. Ούτε ένα σχόλιο για τη συνέχιση μιας από τις χειρότερες μορφές «εργοδοτικού» θράσους, αυθαιρεσίας και βίας.

Απλά εκτονωθήκαμε και μόλις πέρασε η μπόρα της οργής της κοινής γνώμης, η Μανωλάδα επέστρεψε άμεσα στο πρότερο φριχτό καθεστώς.

Τόση υποκρισία.

Τμήματα της αριστεράς, σφετεριζόμενοι αγώνες που δώσαν άλλοι για όλους, θεωρούν εαυτούς ηθικά ανώτεροι των πάντων. Δίπλα στον ανόητο ρατσισμό της φυλετικής ανωτερότητας, πλαισιώνεται πλέον ο ρατσισμός της ιδεολογικής ανωτερότητας.

Και όλα αυτά από ανθρώπους που κατά τη διάρκεια της ζωής τους όχι μόνο δεν κατάφεραν να διαφυλάξουν τα κεκτημένα των εργατικών αγώνων αλλά βλέπουν τους συμπολίτες τους να βυθίζονται σε εργασιακό μεσαίωνα και αυτοί κρατούν τη μύτη ψηλά μην τους πιάσει η μπόχα της ταξικής και βιωτικής υποβάθμισης. Σε μια χώρα που πλέον η απεργία είναι έγκλημα που τιμωρείται με επιστράτευση, δεν μπορείς παρά να κατηγορήσεις αυτά τα τμήματα της αριστεράς για υποκρισία και σνομπισμό.

Η δικτατορία του πολιτικά ορθού, ο ρεβανσισμός και η μνησικακία των παλιών λογαριασμών, ο μακαρθισμός της αντιρατσισμού, όλα αυτά είναι κακά προμηνύματα ολοκληρωτικών νοοτροπιών.

Μια νεαρή αθλήτρια αποκλείστηκε από τους ολυμπιακούς για ένα «ρατσιστικό» ανέκδοτο, για ανέκδοτα που ούτως ή άλλως διαδίνονται μεταξύ των ανθρώπων, συχνά ανεξάρτητα από την ιδεολογική τους ταυτότητα. Ένας νεαρός ποδοσφαιριστής είδε την καριέρα του να καταστρέφεται για έναν «ναζιστικό» χαιρετισμό που ούτως ή άλλως συναντάται σε ποδοσφαιρικά γήπεδα, συχνά ανεξάρτητα από τα πιστεύω αυτών που τον χρησιμοποιούν.

Μια γρια ποιήτρια ρίχτηκε στα λιοντάρια της αρένας των media γιατί έκανε μια «ρατσιστική» παρατήρηση ανεξάρτητη από τα πιστεύω της.    

Από όλους τους ζητήθηκε δημόσια απολογία. Όλοι τους έπρεπε να «υπογράψουν» πιστοποιητικό αντιρατσιστικών φρονημάτων.

Κάποιοι φανατικοί κρίνουν πως γύρισε πλέον ο τροχός και θέλουν να γαμήσουν και αυτοί, να γευτούν αυτόν τον απαγορευμένο καρπό της εξουσίας, θέλουν να γίνει ο ρατσισμός ιδιώνυμο έγκλημα όπως πρότεινε ο μάστορας των φωτογραφικά επιλεκτικών νομοθεσιών Ευάγγγελος Βενιζέλος.

Θέλω να ρωτήσω τους υποστηρικτές του ρατσιστικού ιδιώνυμου: Αν κάποιος Πακιστανός φάει έναν Ιρακινό είναι ρατσιστικό έγκλημα; Αν ένας Αφγανός φάει έναν Έλληνα είναι ρατσιστικό έγκλημα;

Το έγκλημα είναι έγκλημα. Αν οι λόγοι κάθε εγκλήματος αποδίδονται εκ προοιμίου στο χρώμα του δέρματος ή αν βαραίνει περισσότερο το χρώμα από οποιαδήποτε άλλη εγκληματική αιτία ή πρόθεση τότε φτάνουμε στο σημείο του ρατσιστικού αντιρατσισμού και οι θεμελιώδεις βάσεις οποιοδήποτε νομικού πολιτισμού απειλούνται.  

Μια μέρα πριν, ένας Ιρακινός κατά συρροή φονιάς μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου στις φυλακές των Γρεβενών από αλλοδαπούς και άλλοι εφτά τραυματίστηκαν. Τι είδους έγκλημα είναι αυτό;  Ρατσιστικό; Αντιρατσιστικό; Πολυρατσιστικό; Μεικτό;  

Βρε ηλίθιοι του αντίστροφου ρατσισμού: Το αίμα που χύνεται έχει σημασία να σταματήσει, όχι να ποινικοποιήσουμε το χρώμα του δέρματος.

Δυστυχώς, εδώ και χρόνια η κουλτούρα της βίας έχει μπει για τα καλά στη χώρα. Και καθημερινά ενισχύεται. Στην Ελλάδα, στο έτσι και αλλιώς καταρρακωμένο χρηματιστήριο ηθικών αξιών, η αξία της ανθρώπινης ζωής έχει πέσει περισσότερο από όλες τις υπόλοιπες μετοχές.

Πρέπει να βρούμε τρόπο να θεραπεύσουμε μια υπό κατάρρευση κοινωνία που είχε ούτως ή άλλως τεράστιες παθογένειες.

Και αυτό δεν πρόκειται να γίνει αν δεν μάθουμε να ιεραρχούμε τα προβλήματα και να αντιμετωπίζουμε πρώτα τα μεγάλα προβλήματα.

Δυστυχώς, μεγάλο κομμάτι αυτού του πληθυσμού είναι φυλακισμένο σε νοητικά και ιδεολογικά μπουντρούμια που όχι μόνο δε θα συμβάλλουν στην από κοινού αναγνώριση και αντιμετώπιση των τεραστίων προβλημάτων αυτής της χώρας αλλά θα προσπαθήσουν να φυλακίσουν ακόμη περισσότερους κατοίκους τους μέσα σε νοητικά και συναισθηματικά στεγανά. Στον εγκιβωτισμό οι Έλληνες είναι μάστορες. Και τώρα που είπα για μια ακόμη φορά κάτι κακό για τους Έλληνες όπως συχνά κάνω μπορείτε να εφαρμόσετε πάνω μου το ρατσιστικό ιδιώνυμο.

Αυτή είναι η Ελλάδα που γνώρισα: Η χώρα της απέραντης ασυδωσίας και της τρομακτικής ανελευθερίας. Του θράσους και της δειλίας. Των πολιτών που υποκρίνονται πως νοιάζονται όταν η αδιαφορία τους είναι πιο παγερή και από παγόβουνο. Η Ελλάδα των πολλών μέτρων, των πολλών σταθμών, των πολλών φυλών και των ακόμη περισσότερων φυλάρχων.     

Αυτό η κρίση δεν το άλλαξε. Το μόνο που άλλαξε είναι τους συσχετισμούς δυνάμεων ανάμεσα στις πάμπολλες φυλές της Ελλάδας.  

Εύχομαι να μην χρειαστεί να επανέλθω σε αυτό το τόσο επώδυνο θέμα του αντίστροφου ρατσισμού. Εύχομαι κάποιοι να βγάλουν τις παρωπίδες τους και να αντικρύσουν κατάματα την πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι μας, Έλληνες και μετανάστες. Εύχομαι να σταματήσουν όλες αυτές οι διακρίσεις και οι αντίστροφες διακρίσεις. Εύχομαι να παράγεται κάποιος λόγος κριτικός αντί για προτηγανισμένα και κατεψυγμένα σνακς προκαταλήψεων και ιδεοληψιών που ξαναζεσταίνουν για εμάς τα μεγάλα και μικρότερα μήντια στο φούρνο μικροκυμάτων τους που καταστρέφει τις εγκεφαλικές μας λειτουργίες.

Κλείνοντας το άρθρο και ελπίζω και το θέμα για πάντα, οφείλω να απαντήσω σε μια εύλογη απορία: Γιατί ασχολούμαι με τόσο πάθος με τον αντίστροφο ρατσισμό και όχι με τον ίδιο το ρατσισμό; Η απάντηση είναι πως από το 2008 τυραννιόμουν να προειδοποιήσω ανθρώπους, όσους μπορούσα καθώς τότε δεν είχα το blog και τα περιοδικά δεν ενδιαφερόντουσαν για το θέμα, για το ότι η Χρυσή Αυγή θα ανέβαινε εντυπωσιακά πολιτικά λόγω των επερχόμενων κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων και του προγεφυρώματος που έστησε για αυτήν η ακροδεξιά αλεπού της πολιτικής, ο Καρατσαφέρης.

Τότε όλοι γελούσαν με την υπεροψία του αιώνιου νικητή.

Τώρα κανένας δε γελάει.

Μονάχα που τώρα πλέον είμαι βέβαιος πως το μόνο που μπορεί να φέρει την Χρυσή Αυγή στον προθάλαμο της εξουσίας είναι ο αντίστροφος ρατσισμός. Ήδη, χάρη σε αυτόν, η πόλωση που δημιουργείται δίνει τρομακτική ώθηση στη Χρυσή Αυγή, καθημερινά σπρώχνει κατά εκατοντάδες τον κόσμο προς αυτή ενώ παραλύει όλους τους υπόλοιπους.

Αυτό προσπαθώ να αναχαιτίσω. Χέστηκα για τις ιδεοληψίες σας. Να τις έχετε να τις καμαρώνετε. Οι ζωές και το μέλλον των ανθρώπων με ενδιαφέρουν.

Αλήθεια; Χόρτασε η αρένα της κοινής γνώμης με το πρώτο μαζικό έγκλημα στη Μανωλάδα; Δεν τραβάει το δεύτερο γιατί ήταν λιγότερο εντυπωσιακό; Τι άλλο ανθρωποφάγο έγκλημα τραβάει η ψυχούλα σας να καταπιείτε αντί παυσιπόνου για να περάσετε πιο ανώδυνα τον καθημερινό ακρωτηριασμό σας;

Μην ανησυχείτε. Θα πάρετε τόσες αναισθητικές παστίλιες για τον πόνο των άλλων που ούτε που θα καταλάβετε την μέρα που θα έχετε ξυπνήσει εντελώς νεκροί μετά από κώμα δεκαετιών.    

1 σχόλιο:

  1. Άπόσπασμα του άρθρου όπως αυτό είχε αποσταλεί για αναδημοσίευση εμφανίστηκε στο site Olympia με τίτλο "Ισλαμοφασίστες επιστάτες έσφαξαν εργάτες στην Μανωλάδα. Που είναι οι “ευαίσθητοι”;". Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά το Olympia καθώς είναι από τους ελάχιστους ιστότοπους μεγάλης αναγνωσιμότητας που έχουν το θάρρος να με φιλοξενούν. Από την άλλη, για λόγους αρχής είμαι υποχρεωμένος να διαφωνήσω σθεναρά με τον τίτλο. Ενώ δεν τρέφω καμία απολύτως αγάπη για τους φανατικούς εξτρεμιστές οποιουδήποτε είδους, δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ στην αρθρογραφία μου τη λέξη ισλαμοφασίστες. Αναφερόμενοι δε στο νέο περιστατικό της Μανωλάδας, να σημειωθεί πως ο δράστης ήταν ένας και τα θρησκευτικά του πιστεύω εμένα προσωπικά μου είναι άγνωστα.Ο τίτλος του αποσπάσματος είναι αντίθετος στο πνεύμα του άρθρου που επιμένει στην ισονομία και όχι στην επιλεκτική αντιμετώπιση κάποιων με βάση τα πιστεύω τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή